Every teardrop is a waterfall

| Postat i: Allmänt
0
Onsdag idag, gud vad tiden går fort, mindre än en vecka kvar till sommarlovet är slut, mitt näst sista sommarlov. Känns helt sjukt att man börjar 2an nu, att man fyller 18 om några månader, att nästa sommarlov är det sista och till sist men inte minst, att man faktiskt börjar 3an om endast ett år. Galet vad tiden rinner iväg. Kan få riktiga flashbacks för hur det var när vi började 1an, hur nervös jag var över vilka som skulle gå i min klass och under introduktionsveckan, hur roligt det var att börja lära känna alla lite smått. Känner bara några i klassen riktigt riktigt bra, vissa känner man ju inte alls. Är iallafall peppad på att komma tillbaks till rutinerna, köpa nya bra material till skolan så det blir roligare att plugga för just nu är min motivation verkligen på högsta grad. Tycker höstterminen är den mysigaste på hela skolåret, faktiskt. Våren är dock bara ett rent stressmoment för att man ska hinna med det sista innan sommaren börjar och man blir bara så jädrans orolig över betygsättningen och alla nationella prov som skall skrivas av. Äsch, nog snackat om det! Blandade känslor kan man väl kort summera detta som. 
 
Vaknade imorse av åska, regnet som piskade mot fönsterrutorna och att väderguden Tor hade vaknat på fel sida, så kan man väl uttrycka det. Allvarligt, vad hände med sommaren? Dock brukar jag tycka att det är mysigt att gosa ner sig i täcket när det regnar och åskar, men inte utan ett mysigt sällskap. Denna gången var det min syster som låg bredvid och var lika rädd som mig. Hoppas det blir bättre snart, hade varit skönt med gott väder under dem första dagarna när skolan börjar iallafall & till helgen dessutom, ja herregud! Ligger just nu i min syrras säng medans hon är på jobb, Elin har kommit hit nu och nu ska vi snart hem till Olivia för att ha en riktig film och mysdag, passar som handen i handsken nu när det är så regnigt ute. 
 
 
 
 
Hittills till Every teardrop is a waterfall





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: