Godmorning sunshine!

| Postat i: Allmänt
0
God morgon! På morgonen är jag alltid så fruktansvärt jävla trött men idag känner jag mig inte likaså. Glömde dock stänga av mitt morgonalarm vilket resulterade att jag gick upp 20 minuter senare än vad jag borde gjort, vilket resulterade i att jag fick åka med Krister idag, min halvpappa. Vi satt och diskuterade om hur man är mot sig själv och mot andra på morgonkvisten. Han sa att jag har 3 punkter på morgonen: 1. Antingen är jag för trött och inte orkar gå upp så jag tenderar till att glömma stänga av mitt alarm. 2. Mina familjemedlemmar drabbas. 3. Jag sysslar med något så som håret eller sminket vilket gör att jag missar bussen som jag skulle tagit för att komma i tid, vilket resulterar i att jag blir sen. Men hur i helvete ska man göra för att inte bli trött OCH inte stressa ELLER missa sin buss på morgonen då? Jo, man för det första så blir vi tröttare om man inte stänger av alarmet för första gången - för när den har dragit igång, då är det kört, då är man vaken även om man blundar och försöker somna om igen, kroppen har satt igång redan då. För det andra så får man ett bättre lugn i sig vilket gör att man bara är trött de första minuterna, men med en kopp kaffe och en stor frukost så blir man pigg! Så ja, det finns många fördelar med att gå upp tidigt på morgonen - så det ska jag prova på att göra nu imorgon och förhoppningsvis resten av veckan.
 
Idag händer det inte så mycket kul bortsett från att vi slutar klockan 11. Efter det ska jag ner till stan & göra ett ärende och mycket mer än så händer inte för mig idag, får mycket tid att lägga på plugget vilket känns helt fantastiskt, för då behöver jag ju inte sitta så mycket med det i veckan. SKÖNT!
Hittills till Godmorning sunshine!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: