De perfekta pommes fritsen

| Postat i: Allmänt
1
Ikväll är min syster hemma här hos oss, tjejmys på riktigt! Min bonuspappa är inte hemma så det blev lite tjejmys med mamma och syrran. Jag tog mig an och gjorde en god middag till mig och syrran. Tillagade minutbiffar, med hemmagjorda pommes, beasås och en hemmagjord BBQ-dipp, blev fruktansvärt gott. Tänkte tipsa er om hur man gör de perfekta lagomstora och krispiga pommes fritsen, de blev en riktig succé.
 
1. Du kan skära ut dina potatisar hur du vill, vilken form, men jag ville ha dem som stora pommes, så därför gjorde jag såhär: skalade dem, skar ut dem så som jag ville ha dem och sen la jag dem i en kastrull med vatten. Där efter satte jag kastrullen på pannan, låter dem koka upp tills det börjar bubbla eller muttra lite, sen av med den från plattan direkt och tömma allt vatten.
 
2. Efter det hällde jag ut alla potatisar på plåten och använde mig av rapsolja & flingsalt - in i ugnen på 225 grader och låt dem stå där och "friteras" i värmen i ungefär 35 minuter.
 
3. Serverade dem med mina såser, och det blev godare än restaurangpommes. LOVAR!
 
 
Kanske något flummigt ämne att tala om - vem bryr sig liksom om detta? Men det är en rolig grej och man vet aldrig när man får nytta av detta och lite också för att jag blev så jävla nöjd över dem. Hoppas ni också testar det!
 
Hittills till De perfekta pommes fritsen


sofie

Gjorde nyss dessa fast med sötpotatis, jesus vad gott det blev! riktigt bra recept!

kram på dig snygging! poss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: