Thorén Business School Helsingborg

| Postat i: Allmänt
0
Tänkte skriva lite om min skola, som så många snackar om, sprider rykten om, pratar väldigt dåligt om. Det är vidrigt av människor som gick på vår skola eller som inte ens vet något om vår skola, utan rent ut sagt bara yttrar sig om en jäkla massa skit hela tiden. Det får ju oss alla att skämmas och bara tycka det är jobbigt, när man i själva verket vill vara stolt och glad över att man går på skolan. I början på förra året så trivdes jag själv inte så mycket på Thorén, för våra lärare och rektor hade lovat oss en massa saker, en central miljö och plats för skolan, företagsam dessutom. Men det slutade med att vi hamnade på Maria Park, vid grundskolan, förvaltningen och vid ett dagis. Det var inte så roligt i början, vår klass blev väldigt grupperad o så, inga komittéer, inget direkt strukturerad skolplan för hur vår skola skulle se ut. Vissa lärare var inte så värst engagerade i det dem gjorde, fåtal hade ett léende på läpparna och vår rektor samt hyfsat många elever slutade ganska hastigt...
 
Men, sen vände det. Jag visste med mig att jag inte kunde ge upp så snabbt, trots många klagomål, brev till vår nya rektor, familjesamtal, mentorssamtal om orättvisa, dåligt upplagt schema etc. Jag försökte vända på kakan och tänka att en gymnasieskola, den kan inte vara den mest perfekta skolan som många andra, när det är det absolut första året som vi skolar in, det går bara inte. Vi hade ingen struktur på skolan helt enkelt! Men hur ska en skola lyckas om den inte få en spark i rumpan, blir pushad att bli bättre, från början har brister som den kan åtgärda? Jag och säkerligen många andra som går på skolan är så förbannat trötta på alla som går runt och pratar om den när de personerna i själva verket inte ens vet något om det, utan uttalar sig "Nä men jag hörde någon säga så." Ta reda på hur det är istället. Ja, vi vill ha centrala lokaler men det är inte det vi ska lägga ner vår energi på. Det finns en grupp vid namn Thoréngruppen, som jobbar med lokalfrågan varje dag. Vi elever har prioriterat att lägga vår energi på att vänta tills vi får besked om lokalen och glömt bort att försöka bygga upp en riktigt härlig och trivsam skola, men det försöker vi alla göra nu.
 
Snälla, sluta sprida rykten och snacka en massa skit om vår skola för det mår verken jag, mina klasskompisar, lärare eller föräldrar bra av. Ni som har bytat skola har gjort det, sköt ert så sköter vi vårt.
Hittills till Thorén Business School Helsingborg





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: